מדיניות מושכלת להתנהלות ארגונית במדיה חברתית

 

ראה גם אפשרות להרצאה בפני ארגונים בנושא:

https://socialclick.wordpress.com/english/

 

למה צריך מדיניות מושכלת להתנהלות ארגונית במדיה חברתית?

הרשת היא ללא ספק המקום המבטיח ביותר לשיווק וקידום אינטרסים עסקיים של ארגונים ומוצרים בעידן "הניו – מדיה". מבטיח, אך לא בהכרח בטוח. הרשת היא פלטפורמה עוצמתית שעשויה להוביל לצמיחה ושגשוג, אולם כמו כל כלי עוצמתי יש להיות מודעים לעוצמה על מנת למתן את הסיכון ולמנף את הסיכוי. במדיה החברתית ניתנה לכל אדם האפשרות היקרה מפז – להתבטא כמעט ללא מגבלות, ובצורות שונות, מאליו מובן שיתרון זה עלול להפוך לחיסרון אם לא נפתח מודעות לשימוש נכון ברשת ונימנע מסכנות וחשיפה בעייתית.

מי צריך תקנון להתנהלות ארגונית במדיה חברתית?

כל מי שיוצא לדרך חדשה של פעילות במדיה חברתית. אבל ובעיקר, ארגונים, חברות ותאגידים, אשר מקדמים ברשת אינטרסים עסקיים וכלכליים ואינם יכולים להרשות לעצמם בשום אופן – כניסה לא מושכלת לרשת ו/או לפלטפורמה מסוימת ברשת, אשר עלולה להוביל לפגיעה במוניטין ובערכי המותג.

מה צריך לכלול תקנון להתנהלות ארגונית במדיה חברתית?

על התקנון להתנהגות במדיה חברתית להיות "תפור" ("טיילור מייד")  ומותאם לצורכי הארגון המסוים, לשקף את ערכיו ולקחת בחשבון את אופי הפעילות שמתכנן הארגון ברשת (מאחר ויש שוני רב בין ארגון לארגון כמו גם בין הפלטפורמות החברתיות וזירות האינטראקציה והשיח השונות ברשת) בד בבד על התקנון לזהות את הסכנות ולהציע לארגון פתרונות מעשיים להתמודדות עמן זאת על ידי מתן ליווי צמוד לפעילות השוטפת.

התקנון שנתפר לפי מידותיו וערכיו של ארגון מסוים, ומשכלל את הרכיבים שהוזכרו לעיל, מיועד להטמעה בארגון בקרב ההנהלה והעובדים אשר כניסתם למדיה החברתית  היא במידה רבה כניסתו של הארגון לרשת .היות שכיום קשה מאוד  להפריד  בין הישויות והכובעים השונים של אדם אשר מחד הוא אדם פרטי המקיים אינטראקציות פרטיות ברשת, אולם מאידך הוא מזוהה גם כעובד החברה. התנהגותו של עובד ברשת, בין שבשעות העבודה ובין שמחוצה לה עשויות לתרום רבות לצמיחת המותג, אולם עלולות לסכן ולהזיק למוניטין החברה בהעדר מודעות.

תהליך הטמעת התקנון בארגון – ליווי צמוד של פעילות הארגון ברשת

בנוסף לתקנון, דרוש ליווי צמוד ועין בוחנת של הפעילות השוטפת ברשת ובמדיה חברתית .

יש לזכור כי תהליך ההטמעה אינו מסתיים בהפקת המדריך (ובטח לא בשליחתו בתפוצת מייל המונית בארגון), הפעילות במדיה חברתית היא דינאמית ומייצרת לצד ההזדמנויות גם סכנות חדשות ולא צפויות מדי יום. לכן על מנת להבטיח את הטמעת התקנון בקרב הפעילים במדיה חברתית מטעם הארגון ועל מנת לתת פתרונות ומענה לצרכים מידיים ונקודתיים המתעוררים כתוצאה מפעילותו השוטפת והיום יומית של הארגון ברשת, יש להסתייע במומחה (משפטי ובעל ידע מעמיק במדיה חברתית ) אשר ילווה ויפקח על הפעילות השוטפת של הארגון ברשת.